آنچه فرزندان از روابط پدر و مادر مي‌آموزند

آنچه فرزندان از روابط پدر و مادر مي‌آموزند

خلاصه محصول

نويسنده: دكتر جوديت پي سيگل
مترجم: مرتضي صفوي‌زاده ـ محمد فرجيان
انتشارات:نقش ونگار
نوبت چاپ:چهارم 
تعداد صفحات:269
مقایسه
فروشگاه کتاب کده
۲۲۰,۰۰۰ تومان

توضیحات

همه‌ی افراد به این گفته باور دارند که والدین الگوی فرزندان خود هستند؛ تمامی انسان‌ها به‌نحوی تحت تأثیر رفتار پدر و مادر خود قرار می‌گیرند و تا حدی در گفتار و کردار از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند. اما کتاب آنچه فرزندان از روابط پدر و مادر می‌آموزند (What Children Learn from Their Parents’ Marriage) تکرار این حرف‌های کلیشه‌ای نیست؛ این کتاب نکات جدیدی برای آموختن به ما دارد.

جودیت پی سیگل (Judith P Siegel) حد اثرگذاری والدین بر فرزندان را فراتر می‌برد. در کتاب پیش رو، سیگل به این مسئله می‌پردازد که زندگی زناشویی والدین و نحوه‌ی تعامل آن‌ها با یکدیگر بر فرزندان چه تأثیری دارد و فرزندان برای روابط عاطفی آینده‌ی خود چگونه از رابطه‌ی پدر و مادرشان الگو می‌گیرند.

تا پیش از این کتاب، آن محتوایی که بیشتر در دسترس والدین بوده بر رابطه‌ی مادر/پدر با فرزند تمرکز داشته است، و کمتر منبعی رابطه‌ی والدین با یکدیگر و تأثیر آن بر فرزندان را بررسی کرده است. این کتاب با نام بردن و تشریح هفت مؤلفه‌ی ضروری زندگی زناشویی که جملگی مبتنی بر تجربیات و تحقیقات دکتر سیگل‌اند، مسائلی را به ما می‌آموزد که تضمین‌کننده‌ی سلامت عاطفی فرزندان هستند.

کتاب آنچه فرزندان از روابط پدر و مادر می‌آموزند در 9 فصل تدوین شده است و با زبانی ساده و غیرتخصصی، مفاهیم عمیق و پیچیده‌ی روان‌شناسی را در قالب مثال‌هایی ملموس بیان می‌کند و به والدین یاری می‌رساند تا با اصلاح رابطه‌ی خود با همسرشان، کودکانی سالم‌تر تربیت کنند.